تامین کردن گرمایش محیط های مرغداری یکی از دغدغه های اصلی صاحبان مرغداری میباشد. اما انتخاب سیستم گرمایشی استاندارد هم در حد بسیار زیادی حساس بوده و باید محصولی استاندارد انتخاب و خریداری شود.

در نظر داشته باشید که جت ها در چندین مدل طراحی و تولید شده است و به همین دلیلسوخت مصرفی ، جت هیترها در چهار مدل گازی ،گازوئیلی ، دوگانه سوز و برقی تولید میشوند  در نظر داشته باشید که این جت هیتر ها در دو مدل دودکش دار و بدون دودکش تولید میشود تا کاربر بر اساس محیط خود محیط مناسب را انتخاب و خریداری نماید.. ساختار تمامی این جت هیترها تقریبا شبیه به هم است و تفاوت اصلی در نوع سوخت مصرفی آنها با هم می باشد

امروزه در محیط هایی که دسترسی به سوخت فسیلی در آنجا محدود نمیباشد استفاده از جت هیتر های دوگانه انتخاب درستی بوده  زیرا این نوع از جت هیتر ها با دو نوع سوخت گاز و گازوئیل تولید گرما را به بهترین شکل ممکن انجام میدهند.

جت هیترها به طور وسیع در مرغداری ها استفاده میشوند و تقریبا بیش از 90 درصد مصرف کنندگان جت هیترها ، سالن های پرورش طیور گوشتی و تخم گذار می باشند. بازدهی تولید حرارت در جت هیترها بسیار زیاد است و مصرف سوخت نیز در آنها پایین می باشد. به همین دلیل ارزش خرید بالایی دارند و میتواند به عنوان یک محیط حرفه ای از آنها استفاده کرد.

جت هیتر دودکش دار و بدون دودکش

در نظر داشته باشید که داشتن اگزور در جهت هیتر ها به محیط شما بستگی دارد به عنوان مثال در محیط هایی که سیستم تهویه وجود ندارد استفاده از جت هیتر بدون دودکش کار بسیار اشتباهی بوده و این به دلیل افزایش میزان دی اکسید کربن در محیط میباشد.

طبق برسی های انجام گررفته شده  راندمان جت هیترهای دودکش دار 65 درصد و راندمان جت هیترهای بودن دودکش بالای 95 درصد است. توجه داشته باشید که منظور از راندمان دستگاه ، میزان گرمایی است که دستگاه بر اساس سوخت مصرفی ایجاد میکند. بنابراین برای گرمایش سالن های مرغداری بزرگ و با تهویه اصولی ، جت هیترهای بدون دودکش بسیار مناسب می باشند.

 کارکرد و روش تولید گرما توسط جن هیتر ها همگی به یک شکل بوده و فقط نوع سوخت آنها با هم تفاوت دارد. مثلا در محیط هایی که دستارسی به سوخت فسیلی وجود ندارد استفاده از جت هیتر برقی گزینه بهتری بوده و کارکرد این نوع از جت هیتر ها با برق میباشد.