امروزه به دلیل افزایش قیمت برخی از محصولات و شرایط نابسامان اقتصادی برخی از افراد به دنبال یک راهی برای ایجاد کسب و کار دوم هستند. در نظر داشته باشید که راه اندازی یک گلخانه میتواند درامدبهتری را برای شخص به ارمغان بیاورد اما مسلما اداره و مدیریت یک گلخانه هم به همین آسانی نبوده و نیازمند تجربه بالایی میباشد. برخی از محصولات کشاورزی در ایران دارای ارزش و قیمت بالایی هستند و میتواند به عنوان یک راه پرسود به شمار آید. ما در این مقاله تصمیم داریم محصولاتی که سود بالایی دارند را برای شما معرفی نمائیم پس برای اینکه با این محصولات آشنا شوید بهتر است تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

پرورش قارچ

امروزه مصرف بالای قارچ بین افراد باعث شده است تا قارچ به عنوان یک مواد غذایی ارزشمند در بیاید. در نظر داشته باشید که قارچ یک مواد غذایی بسیار معروف بوده که تمامی دنیا مورد استفاده قرار میگیرد. از این رو بیشتر افراد پرورش قارچ را به سایر محصولات ترجیح میدهند. در نظر داشته باشید که پرورش قارچ هم نیازمند تخصص و تجربه بالایی بوده و نیازمند تجهیزات مدرن نیز میباشد. تامین رطوبت ، دمای استاندارد یکی از اصلی ترین پیش نیازهای گلخانه های پرورش قارچ میباشد و باید برای این که محصول با کیفیتی تولید شود این مورد به خوبی راعایت شود. در نظر داشته باشید که پرورش قارچ در محیط هایی جز گلخانه هم انجام میگیرد اما گلخانه به دلیل استاندارد بودن میتواند محصولات با کیفیتی را تولید نماید.

پرورش زعفران

یکی از گران ترین محصولات کشاورزی در ایران زعفران میباشد. زعفران به نام های طلا سزخ هم شناخته میشود و این به دلیل شرایط سخت کاشت و برداشت ان میباشد. در کشور های خارجی این نوع از محصولات کشاورزی به سختی کشت میشود و این مورد باعث میشود تا این محصول به کشور های خارجی نیز صادر شود.  در نظر داشته باشید که به دلیل شرایط سخت پرورش زعفران این محصول در گلخانه ها بازدهی بهتری دارد ولی در محیط های خارج از گلخانه میتواند میزان برداشت زعفران به صورت چشمیگری کاهش یابد و این مورد به دلیل عدم کنترل شرایط محیطی مانند دما و رطوبت میباشد که در گلخانه ها به خوبی مورد کنترل قرار میگیرد.

پرورش سبزیجات

همانطور که میدانید سبزیجات در ایران مصرف بسیار بالایی دارد. کاشت سبزیجات در انواع مختلف میتواند درآمد بهتری را برای ما به ارمغان بیاورد.سود این نوع از محصول به صورت روزانه میباشد زیرا سبزیجات در طول روز مصرف بسیار بالایی داشته و به دلیل رشد سریع میتواند هر روز سود بسیار بالایی را برای شما به ارمغان بیارود. در نظر داشته باشید که سبزیجات امروزه تاثیر بسیار زیادی در سلامتی دارند و طبق بررسی های انجام گرفته شده بیش از 80% افراد هر روزه در برنامه غذایی خود سبزیجات مصرف میکنند.