یکی از راه هایی که می توان با استفاده از آن کسب و کار کوچکی برای خودتان ایجاد کنید ، پرورش و نگهداری از گیاهان می باشد. در این راستا اگر گیاهان به درستی انتخاب شوند شرایط برای فروش آنها نیز میتواند مهیا شود و از این رو میتواند درامد زایی مناسبی برای شما داشته باشد.

در این نوشته 2 گیاه محبوب را معرفی میکنیم که خرید و فروش خوبی در دنیای مجازی دارند :

بنفشه افریقایی :

این گل جزو گلهایی می باشد که نیاز به نگهداری ویژه ندارد و از این رو نگهداری از آن بسیار آسان می باشد. بنفشه آفریقایی دارای نمونه های مختلفی می باشد که از نظر گل و برگ دارای تفاوت هایی با هم هستند. برای نگهداری از این گل کافی است آن را در پشت پنجره قرار داده و شرایط نگهداری عادی و نه ویژه ای برایش در نظر بگیرید .

برای مثال آب دهی این گیاه از زیر انجام میگیرد و نباید به برگ ها و گلهای گیاه آب برخورد کند چرا که سبب خرابی گیاه خواهد شد. همچنین خاک گیاه نباید خاک سنگین باشه و بهتر است خاک جنگلی درنظر گرفته شود. این مورد با توجه به خصوصیات این گیاه و رشد آن در شرایط جنگلی می باشد.

آبدهی زمانی که خاک گیاه تا یک بند انگشت خشک شد باید انجام گیرد. در فصل گرم سال نباید محیط خیلی گرم شود که این مورد باعث خرابی حتمی گیاهان خواهد شد.

گل رز :

گل رز از دیرباز محبوب ایرانی ها بوده است. رنگ های جذابی و متفاوتی که واریته های مختلف گل رز دارند در کنار بوی جذاب و مقاومت بسیار بالای آن در مقابل سرما و گرما آن را تبدیل به یکی از محبوبیترین گیاهان خانگی کرده است. تقریبا در باغچه ی هر فرد گل دوستی حداقل یک گل رز می توان یافت که بخصوص در فصل بهار پر از گلهای جذاب است.

گل رز به طور کلی نیازی به نگهداری خاص ندارد ، فقط آب دهی منظمی باید داشته باشد و اگر میخواهید که مرتب گل بدهد باید گیاه از نظر تغذیه در شرایط مناسبی قرار گیرد. این مورد شامل استفاده از کودهای شیمیایی و کودهای دامی به صورت همزمان می باشد .

از دیگر مواردی که باید برای گلهای رز در نظر گرفت، توجه به آفاتی می باشد که به این گیاه حمله میکنند. بیشترین حمله توسط شته ها انجام میگیرد که در اولین مشاهده باید سمپاشی در آنها صورت گیرد. مورد بعدی را میتوان حمله مگس سفید در نظر گرفت که باید سریعا کل محوطه سمپاشی شود وگرنه باعث خرابی حتمی گیاهان خواهند شد.

مورد بعدی درباره گل رز وجود بیماری های قارچی متداول در این گیاه همچون سفیدک پودری و ... می باشد که در صورت عدم توجه و عدم تیمار گیاه سبب نابودی حتمی گیاه خواهند شد.