با آغاز فصل گرما نیاز به استفاده از دستگاه های گرمایشی افزایش پیدا میکند. در این نوشته میخواهیم راهنمایی مختصر برای تهیه بخاری مناسب باغ و خانه های کوچک باغی ارائه دهیم . با ما همراه باشید.

باغ ها از جمله مکان هایی می باشند که به ندرت استفاده از گاز های لوله کشید در انها اتفاق می افتد. از این رو کاربران برای اقامت در این مراکز ، غالبا از دستگاه هایی به نام هیتر استفاده می کنند. هیترهای مورد استفاده از نوع برقی بوده و باید توان گرمایشی بالایی داشته باشند چرا که دمای باغ اصولا پایینتر از مراکز داخل شهر می باشد و نیاز به نیروی بیشتری برای تولید گرما خواهد بود.

از جمله فاکتورهایی که باید در خرید این نوع از هیترها در نظر داشته باشید موارد زیر می باشد :

- متناسب با فضای مورد نیاز : اگر فضایی که قصد استفاده از هیتر را در انجا دارید بزرگ باشد، نیازمند استفاده از هیترهای بزرگتر و یا چند هیتر در آنجا دارید. استفاده از هیتر کوچک نه تنها محیط را گرم نخواهد کرد بلکه گرمای تولید شده نیز به سرعت از بین رفته و دستگاه راندمانی بسیار پایین خواهد داشت.

- خرید با توجه به برق موجود : اگر در محیط مورد نظر امکان دسترسی به برق 3 فاز را دارید، حتما دستگاهی خریداری کنید که با برق سه فاز کار کنید. چنین موردی می تواند هزینه های پایانی شما را کاهش دهد.

- دارای فن باشد : یکی از مهمترین موارد در انتخاب هیترهای برقی ، خرید هیتر فن دار می باشد. هیتر فن دار دارای یک فن اکسیال می باشد که هوای محیط را گرفته و با سرعت بالایی از المنت های دستگاه عبور می دهد. در نتیجه ی این عمر گرمای تولید شده با قدرت بالایی در محیط منتشر می شود. هیترهای فن دار دارای مدل های مختلفی می باشند که بسته به نوع دستگاه خریدرای شده می توانید هیتر با امکان تنظیم سرعت فن یا بدون آن خریداری کنید .

استفاده از فن های قدرتمند در این هیترها همچنین در افزایش طول عمر دستگاه نیز تاثیر گذار است چرا که از گرم شدن بیش از حد هیتر نیز جلوگیری خواهد کرد.

- قیمت : در زمان خرید هیترهای برقی ، به دنبال خرید موارد ارزان نباشید. ارزان بودن یک هیتر بی دلیل نمی باشد و می تواند از قدرت پایین یا کیفیت پایین المنت ها ، بدنه ی ضعیف ، عدم وجود امکانات امنیتی و ... باشد که عدم توجه به آنها هم از نظر هزینه ای که انجام داده اید و هم از نظر امنیتی بسیار مشکل ساز خواهد بود.

- گارانتی و خدمات : به دنبال خرید هیتر از برندهایی باشید که کمی در حوزه ی سیستم های سرمایشی شناخته شده باشند. برای این منظور میتوانید کلمه ای همچون هیتر را در گوگل سرچ کرده و برند های شناخته شده را ببینید و بشناسید. برندهای معتبر دارای گارانتی و خدمات پس از فروش مناسبی هستند. خدمات پس از فروش زمانی کارساز می باشد که برای مثال هیتر خریداری شده توسط شما دچار مشکل شده و یکی از المنت های ان بسوزد. در دسترس بودن خدمات پس از فروش سبب میشود که امکان تامین و نصب این المنت به راحتی فراهم شود.