۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

استفاده از هیتر برای گرم کردن سالن های پرورش

استفاده از هیتر برای گرم کردن مکان های مختلف یکی از بهترین ابداع های بشری محسوب میشود . ابزارهایی با ضریب امنیتی بالا که می توانند مقدار گرمایی مشخص و مورد نیاز مراکز مختلف را با مصرف انرژی های مختلف گازی ، گازوئیلی و برقی و ترکیبی از آنها تامین نماید .

هیتر با توجه به محل استفاده و نوع استفاده از آن می تواند ویژگی های مختلفی داشته باشد. در گلخانه ها هیترها با توجه به ابعاد گلخانه و همینطور گل ها و یا گیاهانی که پرورش داده میشود انتخاب میشوند. هیترهای ایستاده که در اصطلاح به انها هیترهای آتش درون گفته میشود نمونه ای مناسب برای استفاده در گلخانه ها محصوب میشوند. این دستگاه ها توانایی تامین گرما از طرق مختلفی را دارا میباشند . یکی از ویژگی هایی که در نسل جدید این هیترها اضافه شده است امکان استفاده از هیتر به صورت دوگانه سوز می باشد که بخصوص در گلخانه های خارج از محدوده ی شهری انتخابی مناسب می باشد و امکان بهره وری و سود نهایی کارفرما را افزایش می دهد .

هیترها در اصل جایگزین بخاری های سنتی گلخانه ای شده اند. بخاری ها چند ایراد مهم داشتند :

  • امکان خطرافرین بودن
  • مصرف انرژی زیاد
  • عدم امکان کنترل دما
  • تولید گازهای مضر برای گیاهان

بخاریهای سنتی به دلیل عدم وجود سیستم های امنیتی در انها بسیار خطر افرین می باشند. در صورتی که مشکلی همچون آتش سوزی در این دستگاه ها رخ دهد کنترل آتش بسیار مشکل خواهد بود و امکان انفجار در این دستگاه ها بالا می باشد.

مصرف انرژی بخاری های قدیمی نیز به دلیل سیستم بسیار ساده و غیر بهینه ی آنها به میزان قابل توجهی بالا می باشد و از این رو میتواند هزینه ی بسیاری را به دوش کاربران بگذارد .

این دستگاه ها امکان اتصال به سیستم های کنترل دما و کنترلر های دارای ترموستات را ندارند و از این جهت امکان تنظیم دمای محیط به صورت اتوماتیک در انها وجود ندارد .

همچنین گازهای خروجی از این دستگاه ها به میزان نامشخص و پراکنده ای دارای گازهای مضر همچون co2 می باشد که میتواند باعث اسیب به گیاهان شود .

در مقابل این موارد ، هیترهای صنعتی دارای ویژگی هایی متضاد می باشند :

  • هیتر صنعتی خطرآفرین نیست

این دستگاه ها دارای چندین فاز امنیتی می باشند که امکان قطع اتوماتیک سوخت را در چندین فاز و به صورت اتوماتیک فراهم میکنند. از سویی دیگر مشعل های متصله به این سیستم ها نیز دارای ضریب امنیتی بالایی بوده و میتواند در امنیت دستگاه تاثیر بسزایی بگذارد.

  • مصرف انرژی پایین

استفاده از مشعل های مدرن ، بدنه ای غیرقابل نفود و پمپ ها و موتورهای مدرن سبب کاهش میزان مصرف انرژی به مقداری قابل ملاحظه می باشد که در نتیجه ی آن هزینه های جاری کارفرما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

  • امکان اتصال به ترموستات و کنترلر

این دستگاه ها با توجه به دارا بودن پنل برق و امکان مدیریت کامل آن، قابلیت اتصال به سیستم های کنترلی همچون کنترلر های دما و رطوبت و ترموستات های دما را دارا می باشد. در نتیجه این امر و با تغییر دما، کنترلر دستور تغییر را به هیتر ارسال میکند و هیتر دما را به صورت اتوماتیک تغییر میدهد. این امر در مصرف انرژی نیز بسیار مفید میباشد و مصرف کلی سیستم را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

  • انتقال کامل گازهای تولیدی به خارج از محل

با توجه به طراحی دستگاه های هیتر، امکان خروج گازهای مضر به صورت کامل به خارج از محیط فراهم شده است و گرما بدون هیچ ماده ی مضری در محیط گلخانه پخش میشود.

 

۱۲ شهریور ۹۹ ، ۱۸:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کامبیر سپاسی

شغل های زودبازده و پر درامد

پیدا کردن شغل مناسب در روزگار پرمشقت کنونی ما کاریست بس دشوار و زمان بر. درامد پایین شغل های کارمندی نیز سبب شده است که بسیاری از کاربران اقدام به یافتن شغل دوم کنند. این شغل میتواند در تامین مخارج زندگی کمک شایانی به افراد کند .

  • خیاطی

خیاطی یکی از شغل هایی می باشد که به صورت پاره وقت نیز قابل انجام است. بخصوص اینکه این شغل با تمرین مناسب امکان شاغل شدن را به تمامی اعضای خانواده ها نیز میدهد.

حجم بالای کار خیاطی ها و عدم امکان تعطیلی انها نیز از دیگر دلایلی می باشد که میتواند افراد را ترغیب به استفاده از این شغل برای افزایش درامد خود کند . از دیگر موارد مرتبط با خیاطی راه اندازی سالن های تولیدی می باشد . با توجه به مصرف بالای البسه و همینطور لباس های کار و ... راه اندازی سالن های تولیدی نیز می تواند کمک شایانی در جهت بهبود هر چه بهتر کسب درامد افراد کند .

  • تولید و پرورش قارچ

تولیدی قارچ از دیگر شغل های زودبازده می باشد که در صورت مهیا بودن بازار هدف سودبسیاری مناسبی برای کاربران خواهد داشت. امکان راه اندازی این شغل به آسانی و هزینه ای اندک برای تمامی افراد مهیا می باشد . کافی است کاربر محیط مناسب و کم نوری را انتخاب کرده و پس از برپایی پایه های مخصوص ، بذقارچ را پاشیده و با آب یاری و ایجاد خلع هوایی شاهد رشد گیاهان شود . امکان خرید بذر قارچ دکمه ای نیز به دلیل قوه ی نامیه ی بالا در اقصی نقاط کشور مهیا می باشد .

با توجه به عدم نیاز به نور زیاد ، عدم نیاز به کوددهی و بیماری اندک و همینطور رشد سریع قارچ ، درامد نهایی از این گیاه بالا می باشد .

در راه اندازی سالن قارچ توجه به این نکته بسیار ضروری است که قبل از شروع به کار باید ، بازاریابی محصول انجام گرفته تا در زمان تولید ، در کمترین زمان ممکن قارچ به بازار عرضه شود.

  • استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی و شغل های خانگی

شغل های خانگی بسیاری وجود دارد که به دلیل مشکلات بازاریابی مسکوت مانده و افراد کمی به سراغ آنها می روند. بازاریابی چنین شغلهایی با گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی به میزان زیادی بهبود یافته است. برای مثال در گذشته امکان فروش مستقیم کالاهایی همچون عروسک های دست ساز ، پختن غذاهای خانگی ، کیک و شیرینی و ... بسیار مشکل بود و تنها راه امید تولید کننده ی خانگی دست به دست چرخیدن هنر تولید کننده بود . اما در روزگار امروزی با تبلیغات و ایجاد پیج های اینستاگرامی و تلگرامی می توان اسانتر از گذشته بازاریابی کرد و بخصوص در شهرهای بزرگتر آسانتر از گذشته به ارائه ی محصولات خود پرداخت .

 

۱۱ شهریور ۹۹ ، ۱۸:۰۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کامبیر سپاسی

استفاده از دیواره های سلولزی در گلخانه

تامین سرمایش گلخانه و ایجاد هوایی متعادل در فصل گرم بخصوص برای گلهایی که محل اصلی پرورش آنها محیطهایی با هوای متعادل است امری ضروری و واجب میباشد. هوای گرم علاوه بر افزایش دمای محیط در کاهش میزان رطوبت و خشکی هر چه بیشتر هوا نیز تاثیر بسیاری دارد و از این رو گلخانه ها را با مشکلات بسیاری مواجه میکند .

استفاده از روش های نوین تامین توامان سرما و رطوبت در فصل گرم همچون استفاده از پد سلولزی گلخانه، میتواند با هزینه ای اندک کمک شایانی در تامین نیازهای گلهای مختلف انجام دهد. سیستم کاری پدسلولزی بسیار ساده است .

پد دارای سه لایه می باشد ، لایه ی میانی امکان جذب آب را داراست که غالبا از جنس اکاسیف می باشد. در اثر جذب اب توسط این لایه و برخورد باد با این دیواره ، هوا با خنک شدن توسط آب وارد محیط گلخانه میشود.

هوای وارد شده هم خنک است و هم حاوی مقادیر هوای خنک به دلیل برخورد با ذرات اب . این امر به گونه ای در کولر های آبی نیز اتفاق میفتد و هوای خنک در محیط منتشر میشود.

استفاده از فن های مخصوص گلخانه که در ابعادهای 80 تا 140 سانتی متری تولید میشوند نیز در خروج دمای داخلی تاثیر بسزایی دارد. این فن ها هوای ساکن موجود در داخل سالن را به بیرون منتقل میکنند و هوای تازه از طریق دیواره های پوشیده از پد سلولزی و یا از طریق پنجره های تعبیه شده به محیط داخل منتقل میشود . توجه به جهت باد در زمان تاسیس گلخانه از اهمیت بالایی برخوردار می باشد چراکه میتواند کمک شایانی در جهت بهبود تامین هوای مورد نیاز در جهت خنک سازی گلخانه در فصول گرم سال کند.

برای مثال در جهت خنک سازی با استفاده از دیواره های سلولزی نیاز است که باد به دیوار برخورد کند و اگر طراحی گلخانه به گونه ای باشد که امکان برخورد باد با دیواره وجود نداشته باشد علنا گلخانه از بهره مندی چنین موهبتی بی نصیب خواهد ماند.

همچنین در سیستم تامین رطوبت نیز استفاده از دستگاه های رطوبت ساز همچون دستگاه های روطبت ساز پروانه ای می تواند بسیار مفید باشد . این دستگاه ها رطوبت را با استفاده از فشار بالای فن خود به جلو پرتاب می کنند و علاوه بر تامین رطوبت در کاهش دمای محیط نیز موثر می باشند .

همچنین در گلخانه های صنعتی و بزرگ از مهپاش های نازلی در جهت تامین رطوبت استفاده میشود . این مهپاش ها در مناطق مختلفی از گلخانه و فقط با لوله کشی قابل طرح ریزی می باشند. بعد از طرح ریزی مهپاش، در فواصل زمانی مختلف و با توجه به نیاز گیاهان مهپاشی انجام میشود . این مه پاش ها اب را به صورت قطرات بسیار ریزی دراورده و با اینکار ایجاد مه می کنند .

 

۱۰ شهریور ۹۹ ، ۱۸:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
کامبیر سپاسی